Izmantojām iespēju apgūt jaunas prasmes

HakatonsHakatonu rīkoja Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) sadarbībā ar Vides Izglītības fondu, lai attīstītu skolēnos sociālās un uzņēmējdarbības prasmes, kā arī mudinātu Latvijas jauniešus pievērsties vides jautājumiem. Hakatonā uzņēmumu «ZAAO» un «Rimi» izvirzītus izaicinājumus – aktuālas vides problēmas – risināja 14 komandas no Latvijas Ekoskolām. Kopumā hakatons pulcēja vairāk nekā 80 skolēnu vecumā no 13 gadiem.

"Hakatons ir mūsdienīgs formāts, kas īsā laikā attīsta dažādas prasmes. Skolēni pētīja uzņēmumu iniciētos izaicinājumus, mācījās saskatīt likumsakarības, definēja problēmas un radīja idejas, trenējot sistēmiskās domāšanas pieeju. Mēs kā uz ilgtspēju orientēta universitāte esam gandarīti par atdevi, ar kādu vides jautājumu risināšanā iesaistās gan izglītības institūcijas un jaunā paaudze, gan uzņēmumu pārstāvji," saka hakatona organizatore, Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) klimata zināšanu un inovāciju kopienas «EIT Climate-KIC» kontaktpunkta «EIT Climate-KIC Hub Latvia» projektu vadītāja Santa Krastiņa. RTU ir «EIT Climate-KIC» partneris.

lasīt vairāk »

Nākotnes Līderu akadēmija

Līderu akadēmija10.bv klases skolnieces Margarita Borovkova, Santa Bule, Ērika Cirša, Laura Domanska un Brigita Vilmane pārstāv mūsu skolu Eiropas Parlamenta deputātes Daces Melbārdes un Mūžizglītības un kultūras institūta “VITAE” projektā "Nākotnes Līderu akadēmija”.

Projekta mērķis ir attīstīt personīgās līderības prasmes, veidot izpratni par lēmumu pieņemšanas procesiem Eiropas savienības pārvaldes institūcijās, attīstīt  argumentācijas un diskutēšanas prasmes. Nodarbības notiek tiešsaistē, zoom platformā.

lasīt vairāk »

Patriotiskā noskaņa sākumskolā

Patriotiskā noskaņaNovembris ir īpašs mēnesis mūsu valstij, pilsētai, mūsu skolai. Sākumskolas saime gatavojās tam rūpīgi. Šogad svētku noskaņu radīja dizaina pulciņa un skolotājas Sarmītes latviskā stilā radītais noformējums uz katras klases durvīm. Arī klašu audzinātāji un skolēni īpaši domāja par svētku noskaņas radīšanu savās klasēs un skolas gaiteņos, jo ik uz soļa bija redzami Latvijas karodziņi, latviskie raksti un Latvijas silueti.

lasīt vairāk »

Interpretācija – tas ir aizraujoši!

Interpretācija12.novembrī 4.b klases skolēni tika iesaistīti aizraujošā procesā – viņi kopā ar mākslinieci Luīzi Rukšāni radīja savus mākslas darbus. Interaktīvās nodarbības uzdevums bija interpretēt ziņu virsrakstus kolāžas tehnikā.

Pirms skolēni sāka radīt savus mākslas darbus, māksliniece Luīze skaidroja, kas ir interpretācija, kas ir kolāža un demonstrēja savus un citu mākslinieku darbus. Lai gan nodarbību māksliniece vadīja attālināti, viņa katram skolēnam centās sniegt atgriezenisko saiti par darbu.

Nodarbības laikā valdīja ļoti pozitīva un radoša atmosfēra. Lūk, dažas jauno mākslinieču atsauksmes

lasīt vairāk »

Skolēnu panākumi JĢS Latgales Atklātajā ģeogrāfijas olimpiādē

JGS logoKopumā priecājamies par visiem 17 mūsu skolas skolēniem, kuri nenobijās un piedalījās JĢS Latgales Atklātajā ģeogrāfijas olimpiādē! 

Vislabākos rezultātus uzrādīja:

Ivars Punculis – 1.vieta 6.-7.klašu grupā,

Daniels Daņilovs – 2.vieta visu vidusskolas klašu grupā un 12.klasēs,

Jānis Meškovskis bija labākais 10.klasēs.

9.klasēs vislabāk no mūsējiem startēja Inese Dzedone, bet 11.klasēs – Mārtiņš Vaikuls.

lasīt vairāk »

Kā notiek dizaina process?

Dizaina process11.klašu skolēni zina, kā notiek dizaina process, jo to viņi apgūst mācību priekšmetā Dizains un tehnoloģijas un16., 17.novembrī piedalījās nodarbībās “No-zīmes: Kā notiek dizaina process?”, kuras vadīja Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja speciālisti programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Skolēniem tika piedāvāta iespēja izzināt to, kā atbildīgi izvēlēties materiālus un izmantot tos atkārtoti un to, kā strādā dizainers un kā top dizaina objekti.

lasīt vairāk »

Rīcību dienas Daugavpils 12. vidusskolā

Rīcību dienasKatru mācību gadu Ekoskolu programmas ietvaros notiek Rīcību dienas kampaņu ar mērķi uzrunāt sabiedrību, vērst uzmanību nozīmīgām vides problēmām un ikvienu rosināt uz rīcību, kas var palīdzēt šīs problēmas mazināt. Nedēļas laikā tiek organizētas dažādas izglītojošas un interaktīvas aktivitātes, uzsāktas praktiskas iniciatīvas, kuru mērķis ir piedāvāt risinājumus globālām vides problēmām, īstenojot vietēja mēroga rīcības.

lasīt vairāk »

Svētku gaidīšanas laiks

Svētku gaidīšanas laiksSvētkus radām mēs paši. Gaidot tos, mēs kārtojam un tīrām savus mājokļus, rotājam logus ar lampiņu virtenēm, rūpējamies par Ziemassvētku dekoriem. Šajā tumšajā laikā mēs visi ilgojamies pēc baltuma un gaismas.

Arī mūsu skola tiek posta svētkiem. Par to rūpējas skolotāja Irēna Timinska un skolnieces Rūta Cunska, Simona Feldmane, Sintija Stepiņa (7.a), Darja Ivčenko, Katrīna Kerimulajeva (7.b), Linda Jakovļeva (7.c), Emīlija Rinča Dzenīte, Laura Muravjova (9.a), Laila Kalvāne, Arita Baltace, Karīna Čerņeviča, Sandra Gura, Laura Kalinka, Līga Kuroša, Olga Menzorova, Laura Ribakova, Linda Zālīte, Daniela Zoltnere (9.b).

lasīt vairāk »

Daugavpils 12.vidusskolas Programmas Erasmus+: Jaunatne darbībā projekts "Mākonis" ir noslēdzies

Mākonis logo

2021.gada 15.novembrī noslēdzās Erasmus + Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras programmas KA3 -atbalsts politikas reformām, apakšprogrammas KA347 - Jauniešu un jaunatnes politikas veidotāju tikšanās, Daugavpils 12.vidusskolas Programmas Erasmus+:Jaunatne darbībā projekts “Mākonis” (Līguma Nr.2020-1-LV02-KA347 002994) Projekta "Mākonis" mērķis: attīstīt Daugavpils 12.vidusskolas jauniešu komunikācijas prasmes un izpratni par dialoga nozīmi kopējo mērķu sasniegšanai starp lēmumu pieņēmējiem un sabiedrību jaunatnes politikas jautājumos, nodrošinot jauniešu jēgpilnu iesaisti un līdzdalību procesā.

lasīt vairāk »