Ņem un radi

ņem un dariMīta Vārlopa (beļģu vizuālā māksliniece) saka: “Man šķiet, ka mākslai būtu jādod tas, kā mums pietrūkst. Tātad jābūt nevis spogulim, bet sava veida sūcei.”

Patiesībā ar mākslu nav nemaz tik vienkārši, kā sākumā var šķist. Tā vien liekās – ņem un radi. Jā, tā arī var, bet ne visiem tas izdodas no pirmās reizes. Ir nepieciešamas arī zināšanas – krāsu izjūta, kompozīcija, dažādas radīšanas tehnikas, materiāli, darba rīki. Un kur tad nu bez iedvesmas, bez fantāzijas, brīvā lidojuma, bet varbūt kritiena… Mēdz teikt, ka mākslu ir grūti radīt, kad ir neitrāls garastāvoklis. Biežāk jaunrades idejas dzimts bēdu, nomāktības, vai tieši otrādi – lielas pacilātības mirkļos. Nekas nevar aizliegt mums būt par māksliniekiem – fantazēt, mācīties radīt, eksperimentēt, runāt, būt radošiem, izkāpt ārpus rāmjiem, nepadoties, ja uzreiz nesanāk. Pašrealizēties.

lasīt vairāk »

Mūsu skolēni - aprites ekonomikas konkursa "Dizaina risinājumi" laureāti

Dizaina risinājumiAr labām ziņām mūsu skolai ir noslēdzies Vides izglītības fonda rīkotais aprites ekonomikas konkurss “Dizaina risinājumi”, kurš tika rīkots aprites ekonomikas veicināšanas projekta ietvaros (Eco-Schools Project for Advancing Circular Economy jeb E-SPACE). Tajā nacionālās žūrijas komisijas simpātiju balvu ir ieguvis Andrejs Soldatenkovs (6.c kl.), kurš piedāvāja savu pakalpojuma ideju par dzīvnieku barības uzpildāmajiem automātiem, kas palīdz izvairīties no liekiem plastmasas iepakojumiem. Savukārt projekta partneri un atbalstītāji "Lucart Professional" vienu no savām simpātiju balvām piešķīra Ivaram Punculim (6.b kl.),par darbu  par dārzeņu uzglabāšanas kasti, kas veidota no auto logu šķidruma iepakojuma.

lasīt vairāk »

Jānim Meškovskim 2.vieta Ekoskolu Prāta spēlēs 7.-9.klašu grupā

Ekoskolu prātu spēlesSākot ar Zemes dienu 22.aprīlī, Vides izglītības fonds sadarbībā ar prataspeles.lv uzsāka piecu erudīcijas spēļu ciklu. Skolēniem tika piedāvāts pārbaudīt savas zināšanas Ekoskolu tēmās: transports, enerģija, pārtika, ūdens, atkritumi, mežs, bioloģiskā daudzveidība, klimata pārmaiņas, vide un veselība. Notika trīs individuālie turnīri, kuros no mūsu skolas piedalījās 12 skolēni. Vislabāk veicās Jānim Meškovskim (9.a klase), kurš 7. – 9.klašu grupā ieguva 2.vietu. Tāpat ir prieks arī par pārējiem, kuri piedalījās un ieguva jaunas zināšanas un pieredzi – Sofija, Emīlija, Edijs, Henrijs (6. b kl.), Polina (7. a kl.), Margarita (8.a kl.), Amanda, Laila (8.a kl.), Karīna (11. a kl.), Darja un Elīza (12. b kl.). Ekoskolu Prāta spēles noslēdzās Starptautiskajā ģimenes dienā 15.maijā ar Ģimeņu turnīru, kurā no mūsu skolas startēja Puncuļu un Meškovsku ģimenes.

lasīt vairāk »

Mūsu skolai 3.vieta Latgales Jauno ģeogrāfu skolas sezonas kopvērtējumā

JGS logoAr ģeoloģijas olimpiādi noslēdzās šī mācību gada Jauno ģeogrāfu skolas (JĢS) sezona, kurā no mūsu skolas skolēniem 2.vietu 6.-7.klašu grupā ieguva Ivars Punculis (6.b klase). Šis un iepriekšējie sasniegumi visa mācību gada garumā ļāva viņam kopvērtējumā iegūt 3.vietu savā klašu grupā. Vēl no mūsējiem kopvērtējuma desmitniekā ir iekļuvuši Daniels Daņilovs, Karīna Smilgina (11.a klase), Jānis Meškovskis (9.a klase) un Henrijs Kaširskis (6.b klase). Liels prieks arī ir par tiem skolēniem, kuriem izdevās piedalīties visās JĢS nodarbībās šogad, un tie ir Karīna Smilgina (11.a klase), Margarita Lakotko, Inese Dzedone (8.a klase) un Ivars Punculis (6.b klase). Kopumā šajā sezonā no mūsu skolas JĢS ir piedalījušies 15 skolēni, un visu skolēnu kopējais ieguldījums dod mūsu skolai 3.vietu skolu kopvērtējumā Latgales JĢS!!!

lasīt vairāk »

Pārtikas paku aprēķins

Skolas logoIzglītojamo ēdināšanas nodrošināšanas attālinātas izglītības ieguves procesa laikā pārtikas paku kalkulācija.

lasīt vairāk »

Finišēja konkurss "Cielavas gudrības"

LDMuzeijsVai Tu vari atpazīt visus dinozaurus? Kā veidojas koraļļu rifi? Cik Latvijā ir aizsargājamo teritoriju? Kur dzīvo jāņtārpiņi un faronskudras?  Uz visiem šiem jautājumiem nekļūdoties spēja atbildēt mūsu skolas četras komandas, kuras piedalījās Latvijas Dabas muzeja rīkotajā konkursā “Cielavas gudrības”.

„Cielavas gudrības” ir konkurss 5.–6. klašu (šogad arī 7.klašu) skolēniem par dažādām dabas tēmām. Šo konkursu muzeja darbinieki organizē kopš 2007. gada.

lasīt vairāk »

Dāvāsim māmiņām ziedus!

Māmiņām ziedusMāmiņa ir kā plaukstošs zieds, kurš vienmēr atveras, kad mēs lūdzam. Viņas atvērtā sirds, smaids un siltums mūs atbalsta, nomierina un palīdz. Māmiņa sevī apvieno daudzu ziedu krāšņumu – rozes greznību, pienenītes pieticību, atraitnītes smaidu, saulespuķes dāsnumu, ievas baltumu, kumelītes gādību, gladiolas neatlaidību, margrietiņas gudrību,  samtenes stiprumu, asteres rotaļīgumu, rudzupuķes cerību, puķuzirņa maigumu.

lasīt vairāk »

Projekta "Iepazīstot Eiropas cilvēkus, atklāj Eiropu no jauna" tikšanās tiešsaistē


2018.gada rudenī Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde sāka īstenot Eiropas Savienības “Eiropa pilsoņiem” programmas projektu “Iepazīstot Eiropas cilvēkus, atklāj Eiropu no jauna”. Projektā darbojas mūsu skola un Daugavpils 9.vidusskola. Projekta mērķauditorija ir jaunieši un pieaugušie iesaistītajās pašvaldībās. Projekta mērķis ir Eiropas vērtību aktualizēšana, lai veicinātu Eiropas pilsoņu sadarbību ne tikai politiskajā līmenī, bet ari pilsoniskajā. Projekta moto  -  „Mēs zinām, mēs apspriežam, mēs izsākām savu viedokli par Eiropas Savienības vienotību un attīstību”.

lasīt vairāk »

Brīnumi no programmas "Latvijas skolas soma"

Alise brīnumzemēAprīļa nogalē sākumskolas 2.-3.klašu un 4.b klases skolēni noskatījās cirka izrādi “Alise Brīnumzemē”  programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros.

Bērni nokļuva brīnumainajā cirka pasaulē, kurā bija iespēja sastapties ar iluzionistu Daces un Enriko Pecolli krāšņo izrādi, kas pārsteidza skatītājus ar aizraujošiem  priekšnesumiem.

Izrāde bija bagāta ar specefektiem, iluzionisma mākslu, neparastām dekorācijām un jautriem muzikāliem mirkļiem.

Līdzīgi kā pasakās arī cirkā notiek dažādi brīnumi. Cirka priekšnesumu daudzveidība sniedza bērniem pozitīvas emocijas.

Pēc cirka izrādes noskatīšanās skolēniem tika piedāvāta aptauja, kurā atspoguļojās bērnu izjūtas un vērtējums par redzēto.

lasīt vairāk »